در بیست‌ و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از پوستر و فراخوان همایش «مهندسی با رویکرد هوش مصنوعی در صنایع پایین‌دستی صنعت نفت» رو نمایی شد. به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران بعدازظهر روز شنبه، ۲۲ اردیبهشت در آیینی با حضور فرهاد احمدی، مدیرعامل این شرکت، و حکیم قیم، مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان، و جمعی از نخبگان و استادان دانشگاهی حوزه هوش مصنوعی، در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از پوستر این همایش که قرار است اسفند امسال برگزار شود، رونمایی کرد. رونمایی از پوستر و فراخوان این همایش، آغازبه‌کار رسمی دبیرخانه این همایش، تقدیر از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان پیشرو در حوزه‌های فناوری و هوش مصنوعی، پخش زنده برنامه تلویزیونی «هوش مصنوعی» و رونمایی از «مهندس – ربات هوشمند» از رویدادهای جانبی این آیین بودند.

در این برنامه تلویزیونی که به همت روابط عمومی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران برگزار شد، به‌منظور آشنایی بازدیدکنندگان، مخاطبان و علاقه‌مندان با ابعاد و زوایای فناوری‌های نو و مهندسی هوش مصنوعی و کاربرد آن در صنایع پایین‌دستی نفت، گفت‌وگوهایی با نخبگان حوزه نفت و انرژی، استادان دانشگاهی، مسئولان و مدیران عالی‌رتبه وزارت نفت و دیگر صاحب‌نظران و نشست‌های هم‌اندیشی با رویکرد هوش مصنوعی و فناوری و توسعه دانش‌بنیان در صنایع پایین‌دستی نفت انجام شد.
مهندسی، هوش مصنوعی، طراحی و ساخت، فناوری و توسعه دانش‌بنیان، ساختمان نفت، سلامت، ایمنی و محیط‌ زیست، علوم دانشگاهی، پژوهش و نوآوری در صنعت نفت و ضرورت تدوین نظام ملی فناوری و نوآوری انرژی در کشور ازجمله محورهای همایش «رویکرد هوش مصنوعی در صنایع پایین‌دستی صنعت نفت است که روزهای پنجم تا هفتم اسفند امسال در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می‌شود.